środa, 26 lutego 2014

Uśmiech

Zapytał człowiek swojego przyjaciela, wielkiego, kilkuset letniego dębu:
- Powiedz mi, co jest tajemnicą twego zdrowia, twej długowieczności?
Drzewo odpowiedziało:
- Nie ma w tym żadnej tajemnicy. Mówię to wszystkim, lecz nie wszyscy wierzą. Więc tajemnica jest chyba w wierze.
Co robię dla zdrowia? Uśmiecham się. Każdego ranka spoglądam w stronę wschodu, uśmiecham się do słońca, a ono do mnie. Ten uśmiech przenika mnie całego. Czuję się jakbym był uśmiechem. Czuję, że każdego dnia, czy to wiosną, latem, jesienią, czy zimą, rozkwita we mnie wielki, piękny kwiat i wypełnia mnie swoim zapachem. Ten zapach staje się moim uśmiechem.  A ponieważ powstaje go tak dużo, wydostaje się on ze mnie na zewnątrz. Rozdaję go więc innym drzewom, ptakom. Dlatego mam tak wielu przyjaciół. Wszystkich, którzy znajdą się w moim cieniu i dalej, opuszcza smutek, wypełnia uśmiech, radość, wesoła muzyka. Chce im się śpiewać i tańczyć. Zobacz na te ptaki, spójrz na inne drzewa, one śpiewają tę samą melodię, tak samo szumią, ta sama radość  je wypełnia.
Jak myślisz, dlaczego tak wielu ludzi mnie odwiedza? Bo czują moją energię. Niektórzy tylko chwilę. Mówię im o tej tajemnicy szumem liści, ruchem moich gałęzi, otaczam ich swoim cieniem, a w nim jest mnóstwo uśmiechu, lecz nie wszyscy wierzą. To jest jednak ich wybór. Jak widzisz jestem radosnym drzewem i jestem szczęśliwy. To jest cała tajemnica – w szczęściu. Szczęście, radość, są twoją naturą -  tylko, czy ty pozwalasz im zakwitnąć w tobie?
Wszystko żyje swoim rytmem, wszystko ma swój dzień i noc, wiosnę i jesień, smutek i radość. Raz jesteś po stronie radości, raz po stronie smutku, lecz to ty pozwalasz, ty decydujesz, czy rozkwita w tobie kwiat radości, czy właśnie on umiera.
Pamiętaj, mój przyjacielu, jeśli zakwitniesz radością, uśmiechem, stanie się twoją misją, by wiarę w te proste prawdy nieść innym. Nieś jednak je nie w słowach, lecz własnym przykładem. Radość i smutek mają swój zapach, uśmiech ma swoją energię, więc nikogo nie oszukasz. Bądź radością, bądź uśmiechem, a będziesz szczęśliwy i zdrowy. Taka jest nagroda. Inni też na tym skorzystają.
Tajemnica zdrowia i długowieczności jest w uśmiechu i w wierze w jego wielką moc. – skończył stary przyjaciel.
Spojrzał człowiek na słońce, spojrzał na przyjaciela, spojrzał na wszystko wokół. Wszędzie było pełno uśmiechu, poczuł go również w swoim wnętrzu. Podziękował przyjacielowi – dla starego, wielkiego, wiecznie uśmiechniętego dębu, i ruszył dalej biegiem, w którym było znacznie więcej radości. Każdy krok, każdy gest, stawał się od tej pory uśmiechem.
Piotr Kiewra

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Twoje komentarze są moderowane.