wtorek, 25 lutego 2014

Wyznanie

Wiele osób pyta mnie: Po co piszesz artykuły o zdrowym stylu życia, co z tego masz?
W takich przypadkach odpowiadam: piszę je dla siebie.
Pewnie jesteś zaskoczony. Nie spodziewałeś się takiej odpowiedzi. Nie spodziewałeś się tak egoistycznej pobudki.
No dobrze, wyznam ci, jakie są moje motywacje.
Piszę je dla siebie. Dzielę się z tobą wiadomościami i doświadczeniem jakie posiadam, motywuję ciebie nieustannie, ponieważ wiem, że motywując ciebie, tak naprawdę motywuję siebie. Przekonując ciebie do ćwiczeń fizycznych, przekonując do zmiany sposobu myślenia poprzez ćwiczenia mentalne, przekonując do stosowania innych zasad zdrowego stylu życia, tak naprawdę motywuję siebie do tych ćwiczeń.
Przekonuję cię do bardzo poważnych zmian, które ci pozwolą, mam nadzieję na zdrowsze, lepsze, dłuższe życie.
Dlaczego?
Ponieważ jestem mocno przekonany o skuteczności tych zmian, bo sporej części tych dobrodziejstw już doświadczyłem, doświadczam i chcę zbierać pozytywne skutki tych zmian w przyszłości. Potrzebuję tych ćwiczeń tak samo jak każdy/każda z was i dlatego przekonując was, przekonuję siebie. Im więcej i im silniejszych argumentów używam w artykułach, tym bardziej trafiają one do mnie.
Tak naprawdę, te felietony to rodzaj mojej osobistej werbalizacji. Werbalizacja to skuteczny środek motywujący.
Jak to się robi?
Obiecujesz grupie przyjaciół, że rzucasz palenie i głupio ci będzie później się z tego wycofać.
Te felietony, to jest moja werbalizacja wobec was drodzy przyjaciele, czytelnicy i rzepin.net i pozostałych blogów poświęconych zdrowemu stylowi życia, motywacji i rozwojowi osobistemu. Skoro przekonuję was do biegania, to źle bym się czuł, jeślibym sam nie biegał. Nie czułbym się tak do końca uczciwie, gdybym przekonywał was do czegoś, do czego sam nie potrafiłbym siebie przekonać. Mówiąc o hartowaniu nie czułbym się dobrze, gdybym skuteczności tego środka nie sprawdził na sobie. Tak samo jest ze wszystkim co tu proponuję. I z dietą, i sposobem myślenia, i pozostałymi zasadami zdrowego stylu życia.
I jeszcze jedna rzecz, o której dowiedziałem się od Ziga Ziglara:
Możesz osiągnąć wszystko, co chcesz mieć w życiu, jeśli pomożesz wydatnie innym ludziom dostać to, czego pragną.
Rozumiesz teraz moją motywację, powód dla którego dzielę się z tobą wiedzą o zdrowym stylu życia.
Ale tak naprawdę to chcę ci przekazać znacznie więcej. Skoro ten sposób motywowania siebie jest tak skuteczny i sprawdza się u mnie, zacznij stosować tę metodę u siebie.
Zacznij się dzielić informacją ze swoimi przyjaciółmi, opowiedz im swoją historię, daj im to czego pragną w dziedzinie zdrowego życia, a sam otrzymasz tego więcej. To jest kolejna moja tajemnica, którą chciałem się z tobą podzielić.
Im większą liczbę ludzi zarazisz swoim entuzjazmem, osobistym przykładem, im większej liczbie ludzi opowiesz o rubryce zdrowego stylu życia, tym bardziej głupio ci będzie, zaprzestać ćwiczeń, odejść od zaplanowanych celów, zrezygnować z marzeń. Im więcej osób przekonasz do ćwiczeń, do zmiany sposobu myślenia, tym bardziej będziesz przekonany, by stosować te zasady wobec siebie.
Nie lubisz robić z „gęby cholewy”, nieprawdaż?
Ja też nie. Proste, nieprawdaż?
Piotr Kiewra

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Twoje komentarze są moderowane.